onsdag 26 juni 2013

Juni kom och försvann

Har inte känt mig på topp alls denna månad. Snarare tvärtom, och jag funderar på om det finns ett samband med bytet av medicin på apoteket. Maken skulle hämta ut Zopiklon (insomningstablett) åt mig, men Apoteket slängde åt honom Imovan, trots min förmaning (han har tydligen slutat lyssna på mig...).
Mitt sista team-möte var den 3 juni, och sen dess har dagarna liksom klumpat ihop sig. Förvisso har det varit fokus på barnen och deras skolaktiviteter, barnkalas och födelsedagar. Men den eviga tröttheten uppkom strax efter medicin bytet, och även om det påstås att substansen är densamma i båda, så skiljer sig sammansättningen sig åt. Någon som kan ge klarhet eller har varit med om samma? Känns i alla fall som att jag varit en zombie, och jag får otroligt dåligt samvete nu när tjejerna är hemma och jag sover bort förmiddagen :-(
Läste precis i Hjärntrötthetsgruppen att en av medlemmarna hade fått förklarat för sig att det troligen är "stället där man bedömer sin egen kapacitet och förmåga, som blivit skadat". Intressant förklaring. Nu går vi ju till olika läkare etc, har olika skador/sjukdomar mm. Men rent generellt är den röda tråden att vi alla upplever en klar försämring av förmågan att koncentrera/planera/genomföra vårt dagliga liv utan att hamna i någon slags koma. Jag har märkt att mitt fokus sjunker markant efter drygt tre timmar. Då kopplas hörseln in på en känsligare nivå, jag får svårt att fokusera och tappar tråden. Har nån otur blir jag argsint och skäller :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar